Målgruppe
Personalmappetjensten ble utviklet i samarbeid med Viken fylkeskommune i 2020. I dag benyttes den av Akershus, Buskerud og Østfold.
Alle fylkeskommuner som ønsker å vedlikeholde personalmapper i arkivsystemet ut fra informasjon i HR-systemet kan bestille løsningen.
Fordeler
Personalmapper for ansatte blir håndtert automatisk ut fra hvilken informasjon som finnes i HR-systemet. Det er i mindre grad nødvendig med manuell oppdatering og vedlikehold av personalmappene.
Hvordan bestille tjenesten?
Se under punktet “Grunnleggende informasjon” for nærmere beskrivelse av hvilke forberedelser dere må gjøre og hva vi trenger av informasjon for å sette opp tjenesten for deres organisasjon. Ta kontakt med Vigo IKS her.
Kjernefunksjonalitet
-
Personalmapper blir opprettet for nye ansatte.
-
Administrativ enhet og saksbehandler blir oppdatert ved endring av leder.
-
Endrer saksstatus på personalmappen når ansatt slutter.
Hvordan bestille tjenesten
Se under punktet “Grunnleggende informasjon” for nærmere beskrivelse av hvilke forberedelser dere må gjøre og hva vi trenger av informasjon for å sette opp tjenesten for deres organisasjon. Ta kontakt med Vigo IKS her.
Grunnleggende informasjon
Hva trenger vi av informasjon?
Kontaktinformasjon til deres tekniske ressurs som vi kan ha dialog med oppsett og igangkjøring av produktet/tjenesten, inkludert kontaktinformasjon til en fagperson på arkiv og HR.
Avhengigheter til andre produkter/tjenester levert av Vigo IKS: FINT Arkiv