Her kan du se driftsfeil eller planlagt vedlikehold i Novari sine tjenester.
Teknologiseksjonen vedlikeholder infrastrukturtjenestene til FINT etter arbeidstid annenhver tirsdag i oddetallsuke.
Opplever du problemer med en tjeneste?
Ta kontakt med oss via vår kundeportal.
Vi har avdekket utfordringer i utdanning-vurdering komponenten i FINT API-et.
Vi jobber fortløpende med å fikse problemet, inntil da vil det kunne oppleves ustabilitet i tjenesten.
En feil i en oppdatering har forårsaket at mange saker fra de 4 siste dagene har blitt sendt inn til arkiv på nytt. Mange av disse har feilet, men noen har gått igjennom og skapt duplikatsaker i arkivet. Feilen er rettet tjenesten skal fungere som normalt.
Det vil bli utført vedlikehold av FINT Infrastruktur for API/Prod tirsdag 17.06.25 mellom kl. 17:00-20:00. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester i API/prod.
Det oppstod komplikasjoner under gårsdagens vedlikehold som førte til nedetid i providertjenesten i natt. Feilen ble identifisert og rettet kl. 09:00.
Det vil bli utført et ekstraordinært vedlikehold av FINT Felleskomponent tirsdag 10. juni mellom kl. 19:00 – 20:00. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester i API.
Det vil bli utført et ekstraordinært vedlikehold av FINT Infrastruktur (Beta) onsdag 21.05.25 mellom kl. 17:00-19:00. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester i Beta.
Vi registrerte et tjenesteavbrudd som startet 3. mai 2025 kl. 23:00 og ble løst 4. mai 2025 kl. 08:51. Årsaken var en feil i vår autentiseringsløsning, som førte til redusert eller manglende tilgang til flere av våre tjenester.
Feilen er identifisert og utbedret. Alle systemer er nå tilbake i normal drift, og tjenestene er fullt tilgjengelige.
Vi beklager de ulemper dette kan ha medført, og takker for forståelsen.
Oppdatering 05.05.2025 kl. 08:30:
Feilen i autentiseringsløsningen skyldtes en underliggende nettverksfeil hos vår skyleverandør. Microsoft Azure har bekreftet at problemet var forårsaket av en feil på en nettverksenhet i deres infrastruktur. Dette påvirket kommunikasjonen med våre autentiseringstjenester, og førte dermed til redusert tilgjengelighet i FINT.
Feilen er nå løst av Azure, og våre tjenester fungerer som normalt.
07.05.2025 – Oppdatering FINT Flyt
«Problemet virker til å være løst. Vi har stabilisert FINT adapterne og produksjonssatt en løsning for alle fylker. »
29.04.2025 – Oppdatering av FINT Flyt
FINT Flyt er oppdatert med forbedringer i håndteringen av forespørsler. Oppdateringen ser ut til å ha redusert antall feil i systemet.
14.04.2025
Vi opplever for tiden ustabilitet ved overføring av sak og journalpost til arkivsystemet. Enkelte overføringer stopper opp og feiler. Dersom dette skjer hos dere, anbefaler vi først å forsøke innsending på nytt. Hvis problemet vedvarer, kan det hjelpe å vente i cirka 30 minutter før dere prøver igjen. Skulle dere fortsatt ikke få sendt inn, ber vi dere melde inn saken til Novaris servicedesk. Det gjør dere ved å trykke på knappen “Til kundeportalen” øverst på siden.
Vi jobber med å feilsøke og løse problemet.
Det vil bli utført vedlikehold av FINT Infrastruktur og personvern-samtykke tirsdag 08.04.25 mellom kl. 17:00-20:00 grunnet sikkerhetsoppdateringer. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester.
Det vil bli utført ekstraordinært vedlikehold av FINT Infrastruktur onsdag 02.04.25 mellom kl. 17:00-20:00 grunnet sikkerhetsoppdateringer. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester.