På denne siden får du oversikt over driftsfeil og planlagt vedlikehold i Novari sine tjenester.
Teknologiseksjonen har kontinuerlig vedlikehold av infrastrukturtjenestene til FINT.
Vedlikehold skjer etter arbeidstid annenhver tirsdag i oddetallsuke.
Det kan oppleves noe nedetid på våre tjenester under vedlikeholdsperioden, som varer frem til midnatt.
Dersom du har noen spørsmål, ber vi deg ta kontakt via vår kundeportal https://kunde.felleskomponent.no/ eller på e-post .
Vedlikehold av FINT infrastruktur (10.09.2024 mellom kl. 17:00 – 23:59)
Det vil bli utført vedlikehold av vår FINT infrastruktur tirsdag 10.Sep.2024 mellom kl. 17:00 - 23:59. Det kan derfor under dette vedlikeholdet oppleves noen perioder hvor våre tjenester ikke er tilgjengelige.
Ekstraordinært vedlikehold av Novaris Beta-miljø – Torsdag 29.08.2024 mellom kl. 17:00 – 19:00
Det vil bli utført et ekstraordinært vedlikehold av infrastrukturen til Beta-miljøet 29.08.2024 mellom kl. 17:00 - 19:00. Det kan derfor under denne perioden oppleves korte perioder med avbrudd på tilgjengelighet på tjenester i Beta-miljøet.
Vi opplever stabilitetsproblemer med autentiseringsløsningen vår
Vi opplever stabilitetsproblemer med autentiseringsløsningen vår. Vi jobber med å finne og rette feilen.
Vedlikehold av FINT infrastruktur
Vi vil gjennomføre vedlikehold av FINT i ettermiddag/kveld, og det kan oppstå noe ustabilitet i våre tjenester under vedlikeholdet.
Innloggingsproblemer ved bruk av ID-Porten
Det er utfordringer for innlogging ved bruk av ID-Porten. Feilen er identifisert og vi arbeider med en løsning.
Kl. 11:40. Utfordringene skal nå være løst.
Oppdatert: Utfordringer knyttet til brukerautentisering
Vi arbeider med å løse en utfordring med sertifikat som påvirker alle tjenester.
Kl. 12:14 - vi arbeider fremdeles med å løse saken.
Kl. 12:45 - feilsøking pågår fortsatt, og vi vurderer alternative løsninger.
Kl. 13:16 - feilsøking pågår fortsatt, og vi vurderer alternative løsninger.
Kl. 13:45 - feilsøking pågår fortsatt, og vi vurderer alternative løsninger.
Kl. 14:11 - feilsøking pågår fortsatt, og vi vurderer alternative løsninger.
Kl. 14:45 - feilsøking pågår fortsatt, og vi vurderer alternative løsninger.
Kl. 15:15 - feilsøking pågår fortsatt, og vi vurderer alternative løsninger.
Kl. 15:48 - feilsøking pågår fortsatt, og vi vurderer alternative løsninger.
Kl. 16:15 - feilsøking pågår fortsatt, og vi vurderer alternative løsninger.
Kl. 16:43 - feilsøking pågår fortsatt, og vi vurderer alternative løsninger.
Kl. 17:12 - feilsøking pågår fortsatt, og vi vurderer alternative løsninger.
Kl. 17:45 - feilsøking pågår fortsatt, og vi vil komme med en ny status i morgen. Beklager ulempene dette medfører.
13.07.24
Kl. 10:18 - klienter- og adapterautentisering fungerer som normalt. Vi arbeider med brukerautentisering.
Kl. 13:00 - vi arbeider fortsatt med feilen som påvirker brukerautentisering.
Kl. 15:11 - vi har satt tjenestene tilbake til normal drift, men vil fortsette å følge med på tjenestene utover dagen.