Accessibility Tools

bilde som viser ansatte i novari hvor en mann viser en kollega noe på en pc skjerm

Ledige stillinger

Vi har to nye ledige stillinger; leder for teknologi og utvikling og løsningsarkitekt. Les mer om disse her.

Veksten fortsetter og vi har nå to ledige stillinger.

Leder for teknologi og utvikling – Vil du lede vår utvikling av bedre offentlige IT-løsninger?

Novari IKS er et innovativt selskap innen teknologi og digitalisering for offentlig sektor. Vår viktigste oppgave er å forenkle, forbedre og fornye offentlig forvaltning gjennom utvikling av effektive felles IT-løsninger. Vi søker nå en engasjert og dyktig leder for vår teknologiseksjon, som utvikler og leverer integrasjonsløsninger til landets fylkeskommuner og Oslo kommune, innenfor utdannings- og samferdselssektoren. Våre løsninger er brukt daglig av over 180 000 elever i den videregående skolen og i underkant av 100 000 ansatte over hele landet.

I tillegg har vi flere sektorspesifikke tjenester.

Stilling rapporterer til daglig leder, og kontorsted kan være i Oslo eller Porsgrunn.

Ansvarsområder

Som leder for teknologi og utvikling i Novari vil du ha det overordnede ansvaret for å lede, utvikle og implementere våre teknologiske prosjekter. Du vil være en strategisk nøkkelspiller i vår organisasjon, med ansvar for å drive frem innovative løsninger som støtter selskapets mål og visjon.

  • Overordnet ansvar for utviklingsprosjekter og teknologisk strategi i selskapet.
  • Ledelse og utvikling av team med dyktige utviklere og teknologer.
  • Sørge for høy kvalitet i leveranser, fra idé til implementering.
  • Samarbeid med kunder og interessenter for å forstå behov og utvikle løsninger.
  • Ansvar for budsjett og ressursstyring for teknologiseksjonen.
  • Følge med på teknologiske trender og drive frem innovasjon i virksomheten.
  • Bidra til å sikre at Novari IKS opprettholder sin posisjon som en ledende leverandør av teknologiske løsninger for offentlig sektor.

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper

  • Relevant utdanning innen IT, teknologi, eller prosjektledelse.
  • Relevant erfaring fra utviklingsprosjekter og ledelse av IT-team.
  • God forståelse av moderne utviklingsmetodikker som Agile/Scrum.
  • Erfaring med skybaserte løsninger som Azure (mer om teknologiene nedenfor).
  • Fordel med kjennskap til offentlig sektor eller erfaring med å levere løsninger for komplekse organisasjoner.
  • Flytende norsk må mestres, både muntlig og skriftlig.
  • Strukturert og målrettet personlighet, med evne til å levere resultater.
  • Motiverende lederstil og gode evner til kommunikasjon og samarbeid.
  • Innovativ og løsningsorientert, med et blikk for forbedringsmuligheter.

Vi tilbyr

Hos Novari vil du ikke bare få sjansen til å jobbe med bransjeledende teknologi og spennende prosjekter, men du vil også bli en del av et samarbeidsorientert og støttende team. Vi tror på å skape en kultur som fremmer innovasjon, læring og vekst.

Videre tilbyr vi bl.a:

  • En interessant og utfordrende stilling i et selskap i sterk vekst.
  • Stor kreativ frihet i arbeidet og muligheten til å opparbeide deg en unik kompetanse på et bredt og samfunnskritisk fagfelt.
  • En arbeidsplass som verdsetter og støtter din faglige utvikling og gir deg muligheten til å utforske nye områder.
  • En fleksibel arbeidshverdag og muligheter til å kombinere med hjemmekontor.
  • Konkurransedyktige betingelser, trygge arbeidsforhold og gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Andre goder inkluderer sommer/vinter-tid, trening i arbeidstiden og fleksitidsordning.

Se stillingen på finn.no her.

 

Løsningsarkitekt – Kreativ problemløser i grensesnittet mellom teknologi og forretning søkes!

Novari IKS ser nå etter en løsningsarkitekt som vil utvikle og implementere digitale løsninger som brukes i alle landets fylkeskommuner. En som sammen med vårt voksende team vil ta tjenestekvaliteten i offentlig sektor til nye høyder. Vi er et interkommunalt IT- og digitaliseringsselskap som eies av alle landets fylkeskommuner og Oslo kommune. Selskapets viktigste oppgave er å forenkle, forbedre og fornye offentlig forvaltning gjennom utvikling av felles IT-løsninger. Vårt fokus er innen videregående opplæring, samferdsel og teknologi, men vi bidrar også på flere andre områder for å digitalisere offentlig forvaltning i Norge. Felles for prosjektene våre er at de er synlige, har samfunnskritisk verdi og baserer seg på moderne teknologi.

Kontorsted kan være i Oslo eller Porsgrunn.

Oppgaver og ansvarsområder
Som løsningsarkitekt vil du spille en viktig rolle i utviklingen av teknologiske løsninger som gjør offentlige tjenester bedre. Du vil ha ansvar for å designe og planlegge systemarkitekturen for våre prosjekter. Stillingen vil inngå i Teknologiseksjonen og du vil jobbe tett med våre fagseksjoner og med fylkeskommunene, som er mottaker av våre tjenester. Oppgavene vil blant annet være å:

  • Analysere interessenters krav og oversette dem til tekniske spesifikasjoner.
  • Utvikle overordnede systemdesign.
  • Bistå med teknisk veiledning for utviklingsteamet
  • Identifisere passende teknologier, verktøy og plattformer for ulike prosjekter.
  • Håndtere integrasjonen av ulike systemer og applikasjoner.
  • Risikovurdering, sikkerhetstiltak og strategier for å beskytte systemet mot trusler og sårbarheter.
  • Sørge for at løsningene er i stand til å håndtere økende belastning og opprettholde god ytelse over tid.
  • Dokumentere systemarkitekturen, tekniske beslutninger og integrasjonsdetaljer.

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper

  • Erfaring fra beslektet stilling og/eller solid erfaring som programvareutvikler.
  • Gjerne utdanning innen informatikk, datavitenskap, elektronikk eller tilsvarende, men praktisk erfaring kan kompensere for dette kravet.
  • God kunnskap om ulike teknologier, rammeverk og plattformer. Sertifiseringer innen rammeverk som f.eks. TOGAF er ønskelig. (Les mer om våre teknologier nedenfor).
  • Evne til å kommunisere tverrfaglig og skape samarbeidsrelasjoner med mennesker i ulike roller.
  • Norsk språk må mestres flytende, både muntlig og skriftlig.
  • God evne til å skape fremdrift og løsninger.
  • Selvgående, analytisk og løsningsorientert personlighet.

Vi tilbyr
Hos Novari vil du ikke bare få sjansen til å jobbe med bransjeledende teknologi og spennende prosjekter, men du vil også bli en del av et samarbeidsorientert og støttende team. Vi tror på å skape en kultur som fremmer innovasjon, læring og vekst.

Videre tilbyr vi bl.a:

  • En interessant og utfordrende stilling i et selskap i sterk vekst.
  • Stor kreativ frihet i arbeidet og muligheten til å opparbeide deg en unik kompetanse på et bredt og samfunnskritisk fagfelt.
  • En arbeidsplass som verdsetter og støtter din faglige utvikling og gir deg muligheten til å utforske nye områder.
  • En fleksibel arbeidshverdag og muligheter til å kombinere med hjemmekontor
  • Konkurransedyktige betingelser, trygge arbeidsforhold og gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Andre goder inkluderer sommer/vinter-tid, trening i arbeidstiden og fleksitidsordning

Se stillingen på finn.no her.

 

Om arbeidsgiveren
Novari IKS er et interkommunalt selskap som ivaretar forvaltning og videreutvikling av fylkeskommunenes felles IT-systemer innen videregående opplæring, samferdsel og teknologi. Selskapet eies av alle fylkeskommunene og Oslo kommune. Våre nasjonale fellestjenester etterspørres av flere nasjonale samfunnsaktører som ønsker å utvikle nye tjenester. Selskapet er i vekst og har for tiden 55 ansatte.

Hovedkontoret er i Porsgrunn, men våre utviklere er fordelt over flere steder, inkludert Lillesand, Notodden, Halden, Hamar, Tønsberg og Oslo. Vi består av seks smidige og autonome team. 

 

Del på sosiale medier

Facebook
Twitter
LinkedIn