Sentrale arbeidsoppgaver vil innebære:
I denne rollen vil du lede og drive informasjonssikkerhetsarbeidet på tvers av organisasjonen samt være en støtte for ledelsen i beslutninger knyttet til risiko og sikkerhet. Du vil:
- Lede det interne informasjonssikkerhetsarbeidet i Novari IKS
- Være en nøkkelressurs i virksomhetens kontinuerlige internkontrollarbeid på informasjonssikkerhetsområdet, blant annet ved å bistå og gi råd i arbeidet med risikovurdering og -håndtering, og måling, evaluering og revisjon.
- Planlegge og gjennomføre opplæring og bevisstgjøring innen informasjonssikkerhet.
- Ha en aktiv rolle i operasjonaliseringen og i oppfølgingen av de som i linjen har et utøvende ansvar for informasjonssikkerhet.
- Vedlikeholde og videreutvikle styringssystemer for informasjonssikkerhet og personvern i samarbeid med personvernombudet.
- Følge opp brudd på informasjonssikkerheten, og bidra til risikovurderinger og håndtering.
- Koordinere arbeidet rundt informasjonssikkerhet og personvern på vegne av Novari IKS ut mot fylkeskommunene.
Oppgavene kan endre seg som følge av selskapets strategi- og virksomhetsstyringsarbeid.
Hvem er du?
Vi ser etter en selvstendig og erfaren fagperson med solid forståelse for informasjonssikkerhet og risikohåndtering. Det er en fordel dersom du har en relevant utdanningsbakgrunn. Du er trygg, tydelig og har en solid gjennomføringsevne. Videre ser vi for oss at du har evnen til å samarbeide på tvers av fagområder, samtidig som du er komfortabel med å arbeide selvstendig. Andre kjennetegn kan være:
- Kunnskap om risikovurdering, styringssystemer og internkontroll innen informasjonssikkerhet.
- Evne til å kommunisere komplekse emner på en forståelig måte, og tilpasse budskapet til ulike målgrupper.
- Du har god problemløsningsevne, du evner å håndtere utfordringer og finner løsninger på komplekse sikkerhetsspørsmål.
- God koordineringsevne, og gjerne erfaring fra offentlig sektor.
Er du en person som tar ansvar, er tydelig og samarbeidsorientert, og som trives med både operativt og strategisk arbeid? Da kan dette være stillingen for deg!
Hva kan vi tilby deg?
Vi tilbyr en spennende hverdag i et dynamisk og inkluderende arbeidsmiljø. Du vil få en rolle på en arbeidsplass som verdsetter og støtter din faglige utvikling, hvor du får arbeide med dyktige og engasjerte kolleger i tverrfaglige team. Det er ikke et krav at du må ha arbeidssted i Porsgrunn eller Oslo, noe som gir god fleksibilitet i denne rollen. Videre tilbyr vi:
- En viktig rolle i et ledende IT- og digitaliseringsselskap
- Gode muligheter for læring og videreutvikling gjennom varierte oppgaver og tjenesteområder
- Trygge arbeidsforhold, konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger
- Endring i arbeidsoppgaver og ansvar må påregnes da Novari som selskap er i en utviklingsfase
Om Oss:
Novari IKS (interkommunalt selskap) ivaretar utvikling og forvaltning av fylkeskommunenes felles IT-systemer innen videregående opplæring, samferdsel m.m. Selskapet eies av fylkeskommunene og Oslo kommune, og styres av et representantskap med et medlem fra hver av eierne, samt et styre. Novari IKS har vel 50 ansatte og hovedkontor i Porsgrunn, men etablerer seg nå med kontor i Oslo. Selskapet frikjøper ansatte fra fylkeskommunene ved behov.