Her kan du se driftsfeil eller planlagt vedlikehold i Novari sine tjenester.
Teknologiseksjonen vedlikeholder infrastrukturtjenestene til FINT etter arbeidstid annenhver tirsdag i oddetallsuke.
Opplever du problemer med en tjeneste?
Ta kontakt med oss via vår kundeportal.
Vi vil i kveld oppgradere FINT til versjon 3.20 av Informasjonsmodellen i Beta-miljøet. I dette tidsrommet kan man oppleve korte avbrudd på våre tjenester i dette miljøet.
Vi har avdekket utfordringer i utdanning-vurdering komponenten i FINT API-et.
Vi jobber fortløpende med å fikse problemet, inntil da vil det kunne oppleves ustabilitet i tjenesten.
En feil i en oppdatering har forårsaket at mange saker fra de 4 siste dagene har blitt sendt inn til arkiv på nytt. Mange av disse har feilet, men noen har gått igjennom og skapt duplikatsaker i arkivet. Feilen er rettet tjenesten skal fungere som normalt.
Det vil bli utført vedlikehold av FINT Infrastruktur for API/Prod tirsdag 17.06.25 mellom kl. 17:00-20:00. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester i API/prod.
Det oppstod komplikasjoner under gårsdagens vedlikehold som førte til nedetid i providertjenesten i natt. Feilen ble identifisert og rettet kl. 09:00.
Det vil bli utført et ekstraordinært vedlikehold av FINT Felleskomponent tirsdag 10. juni mellom kl. 19:00 – 20:00. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester i API.
Det vil bli utført et ekstraordinært vedlikehold av FINT Infrastruktur (Beta) onsdag 21.05.25 mellom kl. 17:00-19:00. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester i Beta.
Vi registrerte et tjenesteavbrudd som startet 3. mai 2025 kl. 23:00 og ble løst 4. mai 2025 kl. 08:51. Årsaken var en feil i vår autentiseringsløsning, som førte til redusert eller manglende tilgang til flere av våre tjenester.
Feilen er identifisert og utbedret. Alle systemer er nå tilbake i normal drift, og tjenestene er fullt tilgjengelige.
Vi beklager de ulemper dette kan ha medført, og takker for forståelsen.
Oppdatering 05.05.2025 kl. 08:30:
Feilen i autentiseringsløsningen skyldtes en underliggende nettverksfeil hos vår skyleverandør. Microsoft Azure har bekreftet at problemet var forårsaket av en feil på en nettverksenhet i deres infrastruktur. Dette påvirket kommunikasjonen med våre autentiseringstjenester, og førte dermed til redusert tilgjengelighet i FINT.
Feilen er nå løst av Azure, og våre tjenester fungerer som normalt.
07.05.2025 – Oppdatering FINT Flyt
«Problemet virker til å være løst. Vi har stabilisert FINT adapterne og produksjonssatt en løsning for alle fylker. »
29.04.2025 – Oppdatering av FINT Flyt
FINT Flyt er oppdatert med forbedringer i håndteringen av forespørsler. Oppdateringen ser ut til å ha redusert antall feil i systemet.
14.04.2025
Vi opplever for tiden ustabilitet ved overføring av sak og journalpost til arkivsystemet. Enkelte overføringer stopper opp og feiler. Dersom dette skjer hos dere, anbefaler vi først å forsøke innsending på nytt. Hvis problemet vedvarer, kan det hjelpe å vente i cirka 30 minutter før dere prøver igjen. Skulle dere fortsatt ikke få sendt inn, ber vi dere melde inn saken til Novaris servicedesk. Det gjør dere ved å trykke på knappen “Til kundeportalen” øverst på siden.
Vi jobber med å feilsøke og løse problemet.
Det vil bli utført vedlikehold av FINT Infrastruktur og personvern-samtykke tirsdag 08.04.25 mellom kl. 17:00-20:00 grunnet sikkerhetsoppdateringer. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester.